آسانسور اوج گستران پادرا

ساخت وبلاگ

آسانسور

سازگاری با آیین نامه بخشی جدایی ناپذیر از مراحل طراحی و نصب فضای داخلی آسانسور است. هنگامی که یک طراح داخلی مقررات مربوطه را رعایت نمی‌کند، کل پروژه دچار مشکل خواهد شد. چگونه می‌توانید به مشتریان اطمینان دهید که آسانسورهای آنها به موقع و کاملا کاربردی نصب خواهند شد؟ از نکات زیر استفاده کنید تا به شما در اجرای طرح‌های سازگار با آیین نامه کمک کند و بتوانید استاندارد آسانسور را رعایت کنید.

انطباق با آیین نامه آسانسور و نکات برجسته‌ای که باید در نظر بگیرید

مکانیک‌های آسانسور آموزش دیده می‌دانند که به دنبال چه چیزهایی باشند و می‌توانند نکات برجسته مورد نظر بازرسان فضاهای داخلی را شناسایی کنند. لیست زیر شامل مهم‌ترین مواردی است که برای پیروی از آیین نامه‌های آسانسورها باید در نظر داشته باشید.

رعایت آیین نامه‌های آتش سوزی

در حالی که برخی کشورها سختگیرانه‌تر از سایرین هستند، بیشتر کشورها از کد ایمنی ASME A17.1 برای آسانسورها و پله‌های برقی استفاده می‌کنند.

یکی از الزامات این است که کلیه مواد قابل احتراق در پیکربندی نهایی آنها آزمایش شوند. به عنوان مثال، آزمایش یک قطعه پوشش داخلی و چسب به صورت جداگانه کافی نیست. همچنین قبل از این که آزمایشات را تمام کنید، باید تمام پانل را در واحد مونتاژ آزمایش کنید.

استفاده از شیشه

برای عبور از آزمایش نهایی آسانسور بدون آسیب، هم شیشه‌های روکش شده و هم شیشه‌های ورقه‌ای باید به درستی نصب شوند. همچنین باید هر قطعه با استاندارد لعاب قابل استفاده مشخص شود.

الزامات ADA

در صورتی که ساختمان بیش از سه طبقه یا بزرگ‌تر از 300 متر مربع باشد، فضای داخلی آسانسور باید مطابق با قوانین معلولین در نظر گرفته شود. برخی از مقررات ADA شامل موارد زیر است:

  • دکمه‌ها باید یک متر بالاتر از کف نصب شوند.
  • دستگیره‌ها نیاز به تائید ADA ندارند، اما ممکن است نیازمند تایید صلاحیت‌های خاص باشند. آنها بطور معمول 80 سانتی متر بالاتر از کف نصب می‌شوند.
  • کابین‌ها باید به اندازه کافی بزرگ باشند تا صندلی‌های چرخدار بتوانند چرخش 360 درجه داشته باشند.

تهویه

الزامات ASME A17.1 نکاتی را برای تهویه طبیعی در نظر می‌گیرد که 3.5٪ مساحت سقف را پوشش دهد. به عنوان مثال، در یک دستگاه آسانسور با ظرفیت 2.500 پوند، این مورد 142 اینچ مربع خواهد بود. این میزان باید به طور مساوی بین کف و سقف تقسیم شود (برای مثال، یک پنکه سقفی و یک تهویه از کف).

نصب مقاوم در برابر صدمات

پانل‌ها با ابزارهای معمول قابل جداسازی نیستند. پانل‌هایی که دهانه‌های بزرگتر از 0.5 اینچ دارند و دارای معابر مستقیم هستند، نباید از داخل کابین جدا شوند.

روشنایی

فضای داخلی آسانسورها باید حداقل دو لامپ داشته باشند و آسانسورهای مسافربری به حداقل روشنایی 50 شمع لوکس یا پنج فوت نیاز دارند. نصب مناسب برای جلوگیری از خرابی تصادفی ضروری است و چراغ‌ها باید در برابر آزمایش‌های مورد نیاز مقاومت کنند بدون این که آسیب دیده و یا شل شوند.

مسائل مربوط به وزن

هنگامی که فضای داخلی آسانسورها را جدا می‌کنید، باید وزنی معادل با فضای داخلی اولیه داشته باشد یا در محدوده 5٪ آن باشد. رعایت این حاشیه ایمن بسیار مهم است.

موسیقی

کلیه آسانسورهای مسافربری ملزم به پخش صدای آرامش بخش موسیقی درون کابین آسانسور هستند.

به منظور حصول اطمینان از رعایت این مقررات، ضروری است که یک مکانیک مجاز آسانسور، نه یک مسئول تعمیر و نگهداری، تمامی فرآیند نصب را زیر نظر داشته باشد. این مجموعه به مهارت‌ها و دانش کاملا متفاوتی نیاز دارد. اگر فضای داخلی نتواند مقررات را رعایت کند، پروژه تعطیل می‌شود و این می‌تواند بر عملکرد کل ساختمان تاثیر بگذارد. بدون توجه به بودجه و جدول زمانی!

رعایت استاندارد آسانسور و آیین نامه‌های ساختمانی امری پیچیده است، اما قابل بحث نیست. مشارکت با یک شرکت داخلی با تجربه می‌تواند به شما اطمینان دهد که آسانسورهای مشتریان خود را با رعایت تمامی استانداردهای قابل اجرا طراحی کنید که به معنای انجام پروژه‌هایی با خیال آسوده، به موقع و در محدوده بودجه شما خواهد بود. خوشبختانه، با کمک یک شرکت مناسب، رعایت این امور ساده‌تر خواهد بود. اگر آنها مسئولیت بخش اعظم پروژه را بر عهده بگیرند، می‌توانید بر روی بقیه پروژه خود تمرکز کرده و مطمئن شوید که خروجی نهایی سازگار با آیین نامه مورد نظر شما است.

آسانسور اوج گستران پادرا...
ما را در سایت آسانسور اوج گستران پادرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : norouzi asansorpadra بازدید : 95 تاريخ : يکشنبه 21 مهر 1398 ساعت: 12:41

آسانسور خانگی

در این مقاله با شرایط اضطراری و مواردی در خصوص آسانسور خانگی آشنا می‌شوید. فقط به این دلیل که اکثر شرایط اضطراری بدون اخطار اتفاق می‌افتند. ما آسانسورهای خانگی را با انواع متنوعی از ویژگی‌های ایمنی سازگار با آیین نامه طراحی می‌کنیم تا آرامش خاطر شما را تضمین کنیم. به این ترتیب شما هرگز در آسانسورهای خانه خود فجایعی مانند گیر افتادن یا آتش سوزی را تجربه نخواهید کرد.

اگر قطعی برق به دلایل غیر اضطراری رخ می‌دهد، می‌توانید مطمئن باشید که آسانسور مسکونی شما، خطرات زیادی را برای امنیت خانواده شما ایجاد نمی‌کند. چندین اقدام دیگر نیز وجود دارند که می‌توانید برای کمک به امنیت آسانسور خود در موقعیت‌های خاص استفاده کنید. همیشه تعمیر آسانسور را جدی بگیرید و آن را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

چند ویژگی ایمنی برای مواقع اضطراری در آسانسور خانگی  

این ویژگی‌ها در شرایط اضطراری می‌توانند به شما کمک کنند.

برای آسانسور خانگی خود، باتری پشتیبان تهیه کنید

درست است که قطعی برق در خانه ناشی از یک وضعیت اضطراری مسئله‌ای چندان جدی نیست، اما این حقیقت قدیمی که در هنگام قطعی برق در آسانسور گیر کنید، تقریبا برای همه قابل لمس بوده زیرا قطعی برق امری بسیار متداول است. آسانسورهای خانگی به صورت استاندارد، اکثرا دارای باتری پشتیبان هستند که کابین را تا سطح پایین‌تر می‌آورند. این بدان معناست که دیگر لازم نیست نگران وضعیتی باشید که در آسانسوری بدون برق گیر کرده‌اید. آسانسورهای مسکونی به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا هنگام قطع برق، خروج ایمن را تضمین کنند.

نصب تلفن اضطراری در کابین

اگر چه که ما اغلب اوقات تلفن‌های همراه خود را در اختیار داریم، اما این تلفن‌های درون کابین، بدان منظور است که یک تلفن اضطراری دیگر نیز وجود داشته باشد. به عنوان یک ویژگی ایمنی اضافی، می‌توان یک اسپیکر مجهز به میکروفون را در آسانسور خود قرار دهید که قابلیت مکالمه دو طرفه و صفحه کلید شماره گیری دستی را داشته باشد. قابلیت فوق العاده آن این است که در صورت قطعی برق، می‌توانید به راحتی از تلفن آسانسور برای تماس استفاده کنید.

نورپردازی و هشدار دهنده‌ها

زنگ‌های هشدار و نورپردازی اضطراری از ویژگی‌های استاندارد ایمنی در تمام مدل‌های آسانسور خانگی هستند. این راهکار کمک زیادی به هنگام قطعی برق می‌کند. اگر در حین قطعی برق به کمک دیگران احتیاج دارید، می‌توانید زنگ هشدار را فعال کرده و در آسانسور بمانید تا کمک‌های امدادی سریع‌تر به شما برسند. لازم به یادآوری است که این نکته ایمنی در موارد اضطراری آتش سوزی کاربرد ندارد.

 آماده شرایط اضطراری در خانه شوید

ما نمی‌توانیم پیش بینی کنیم که چه مواقعی حوادث غیرمترقبه رخ می‌دهد، ما اغلب هشداردهنده‌های خاصی اختصاص می‌دهیم. این امر به داشتن برنامه‌های آمادگی کلی در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه بسیار کمک می‌کند.

ایمنی در برابر آتش سوزی

یک برنامه فرار از پیش تعیین شده برای آتش سوزی داشته باشید که شامل حالات مختلف است. این برنامه‌ها به مواردی بستگی دارند که حریق در کدام بخش خانه شما قرار دارد و موقعیت شما در کدام بخش خانه است. به عنوان مثال، اگر در طبقه بالاتر هستید، مسیر فرار ممکن است متفاوت باشد و اگر آتش سوزی در زیرزمین باشد باید از سناریوی متفاوتی تبعیت کنید.

در برنامه ریزی‌های شما باید این نکته را در نظر بگیرید که از آسانسور خانگی برای فرار در هنگام آتش سوزی استفاده نکنید. دود و شعله‌های آتش می‌توانند داخل کابین نفوذ کرده و یا کاملا در اثر آتش سوزی کابین مسدود شود. سیستم باتری پشتیبان آسانسور و منبع انرژی شما نیز می‌تواند از کار افتاده یا آسیب ببیند. این باعث می‌شود تا آسانسور شما در حین فرود با نقص عملکرد در قطعه‌ای، متوقف شود.

هدف شما در مواقع آتش سوزی خروج از ساختمان در اسرع وقت است، و راه‌های زیادی به غیر از آسانسور وجود دارند.

اگر قصد نصب آسانسور جدید را دارید، با شرکت آسانسور پادرا تماس بگیرید تا در مورد گام‌هایی که می‌توانیم برای حفاظت از سرمایه گذاری شما برداریم، صحبت کنیم. متخصصانی که با ما همکاری می‌کنند، با تجربه و مهارت بالا، تمامی موارد ایمنی را برای آسانسور در نظر می‌گیرند و توصیه‌های لازم برای استفاده بهینه از آن را بیان خواهند کرد.

آسانسور اوج گستران پادرا...
ما را در سایت آسانسور اوج گستران پادرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : norouzi asansorpadra بازدید : 42 تاريخ : شنبه 13 مهر 1398 ساعت: 16:59

بالابرهای مسکونی

در این مقاله با آسانسورها و بالابرهای مسکونی آشنا خواهید شد. آسانسورها و بالابرهای مسکونی هر دو قابلیت‌های زیادی را به ساختمان شما اضافه می‌کنند، اما آنها کاملا متفاوت هستند. هر کدام وظیفه مخصوص به خود را دارند و برای اهدافی خاص طراحی می‌شوند. قبل از سفارش آنها باید با نکاتی آشنا شوید تا بهترین گزینه را برای ساختمان مسکونی خود سفارش دهید.

اگر علاقه‌مند به نصب آسانسور یا بالابر در منزل خود هستید، مهم است که زمانی را صرف بررسی جوانب مثبت و منفی هر یک از انواع آنها کنید. عواملی مانند توانایی، هزینه، سهولت نصب باید بخشی از تصمیم شما باشند. این جنبه‌ها را در ذهن داشته باشید و دستگاهی را که متناسب با نیازهای شما است را انتخاب کنید. البته باید در زمان طراحی و اجرا، تمامی قوانین را در نظر داشت تا آسانسور و بالابری که نصب می‌کنید موفق به اخذ استاندارد آسانسور شود.

بالابرهای مسکونی

بالابرهای مسکونی تحت عنوان سکوهای بالابر نیز شناخته می‌شوند. این وسیله‌ای است که برای بالا بردن سرنشینانی است که اغلب بر روی یک وسیله دستی یا ویلچر قرار دارند و می‌خواهند از موانع عمودی مانند پله‌ها بالا بروند. آنها اغلب در خانه‌ها و اماکن تجاری نصب می‌شوند و بالابرها اغلب در وسایل نقلیه عمومی از جمله قطارها و اتوبوس‌های عمومی بخشی از نیازهای مردم را برطرف می‌کنند.

در خانه‌های مسکونی، سکوهای بالابر از یک سکو، کنترلگرها و برجک آسانسور تشکیل شده‌اند. بالابرهای مسکونی قابلیت‌های محدودی دارند زیرا بیشتر آنها می‌توانند تا حدود 3 متر سفر عمودی داشته باشند. همچنین برای نصب این بالابرها در یک محل مسکونی تقریبا به حدود کمتر از 2 متر مربع فضا نیاز دارید. آسانسورها می‌توانند یک جایگزین باورنکردنی برای رمپ‌ها باشند که قابلیت‌های کمتری در مقایسه با بالابرها دارند و ممکن است فضای بیشتری را به خود اختصاص دهند.

آسانسورها در منازل مسکونی

آنها اساسا دستگاه‌های پیچیده‌ای هستند که افراد را با خود حمل می‌کنند. انرژی لازم برای بلند کردن افراد و بارها توسط موتور محرک برقی ایجاد می‌شود که یک مایع هیدرولیک را به طور مستقیم یا غیر مستقیم به داخل سیلندر منتقل می‌کند و یا با استفاده از تسمه کابین آسانسور را بالا و پایین به حرکت در بیاورد.

آسانسورها باید تحت عملیات نگهداری و تعمیرات مناسب قرار گرفته و در فواصل زمانی مشخص به صورت دوره‌ای بازدید شوند. آسانسورها دارای سرعتی در حدود 1-2 متر در ثانیه برای رسیدن به کلیه طبقه‌های ساختمان هستند. اکثر آنها به منبع تغذیه سه فاز احتیاج دارند و در غیر این صورت کارایی لازم را برای ساختمان نخواهند داشت.

بسته به نوع سازه‌ای که در اختیار دارید، انواع مختلفی از آسانسورها برای انتخاب وجود دارند. در این میان، گزینه‌هایی از قبیل آسانسورهای مسکونی، آسانسورهای تجاری، بیمارستانی و آسانسور مخصوص افراد دارای معلولیت وجود دارند.

تاکید بر این نکته حائز اهمیت است که اگرچه هر شرکتی روش انجام انواع عملیات نگهداری خاص خود را دارد، اما پارامترهایی توسط شرکت تولیدکننده به طور کلی برای بخش‌های مکانیکی و برقی آسانسورها مشخص شده است، به خصوص ایمنی که باید به طور مداوم بررسی شود.

شرکتی که کار تعمیر و نگهداری را انجام می‌دهد باید یک زمان‌بندی مشخص برای بازدید و تعمیرات دوره‌ای را در برنامه داشته باشد و این بازدیدهای دورهای به کارایی آسانسور و بالابرهای مسکونی موجود در ساختمان کمک می‌کند تا بدون خرابی به کار خود ادامه دهند. کار نگهداری و تعمیرات دوره‌ای را باید جدی گرفت و آن را انجام داد.

بازرسی‌ها

آسانسورها علاوه بر نگهداری و تعمیر، طبق مقررات باید تحت بازرسی مداوم قرار بگیرند. بازرسی‌ها توسط ارگان‌هایی انجام می‌شود که در صنعت دارای مجوز مجاز به انجام بازرسی‌های مختلف هستند. آنها شامل بازرسی‌های تخصصی و دوره‌ای می‌شوند.

آسانسور اوج گستران پادرا...
ما را در سایت آسانسور اوج گستران پادرا دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : norouzi asansorpadra بازدید : 53 تاريخ : چهارشنبه 3 مهر 1398 ساعت: 12:56